Regulamin

Regulamin użytkowania obiektów „PRZYLESIE”

Klienci wynajmujący i przebywający w domkach oraz korzystający ze strefy SPA (sauna, grota solna, jacuzzi) zobowiązani są do przestrzegania zasad regulaminu, co gwarantuje bezpieczny i spokojny wypoczynek.

  1. I. REZERWACJA I ZASADY PŁATNOŚCI
    1. 1. Niniejszy Regulamin określa warunki, na podstawie których można dokonać rezerwacji i najmu. Dokonanie rezerwacji jest jednoznaczne z zaakceptowaniem postanowień niniejszego Regulaminu. Regulamin stanowi integralną część umowy pomiędzy właścicielem „PRZYLESIE – noclegi i SPA” a Klientem, obowiązującą od momentu wpłaty zadatku.
    2. 2. Wstępna rezerwacja terminu, wynajmu domku możliwa jest:
      • - telefonicznie pod numerem telefonu +48 691-073-185
      • - mailowo na adres przylesie.noclegi@gmail.com
    3. 3. Uzgodnioną wstępną rezerwację należy potwierdzić w terminie 3 dni od jej dokonania, wpłacając na rachunek bankowy:
      33 1140 2004 0000 3002 8344 2014 zadatek w wysokości 30% wszystkich kosztów. Brak wpłaty w powyższym terminie powoduje anulowanie rezerwacji. Po zaksięgowaniu zadatku na rachunku bankowym, Klient otrzymuje potwierdzenie gwarantowanej rezerwacji.
    4. 4. W przypadku rezygnacji z rezerwacji na co najmniej 6 tygodni przed przyjazdem zadatek zostaje zwrócony. W innym przypadku zadatek nie podlega zwrotowi.
    5. 5. Pozostałą kwotę za pobyt bądź użytkowanie obiektów Klient wpłaca przelewem przed przyjazdem lub przelewem bądź gotówką w dniu przyjazdu. Późniejszy przyjazd bądź skrócenie pobytu nie uprawnia do zwrotu pobranej opłaty.
    6. 6. W dniu przyjazdu pobrana zostanie kaucja zwrotna w wysokości 200,00 zł na pokrycie ewentualnych zniszczeń itp. oraz opłata klimatyczna wynikająca z Uchwały Rady Gminy Studzienice na dany rok w wysokości 2,80 zł/osoba/doba.
    7. 7. Koszt pobytu oraz koszty użytkowania strefy SPA zostają określone przez właściciela indywidualnie dla każdego Klienta.
    8. 8. Koszt pobytu w domku obejmuje zakwaterowanie w domku wraz z całym jego wyposażeniem, pościel, drewno do kominka, parking niestrzeżony (max. dwa auta na jeden domek), ryczałt za media oraz energię elektryczną (max. 0,5 m3/doba – woda, 10 kWh/doba – prąd). W przypadku większego zużycia mediów, obowiązuje dopłata: 10,00 zł za 1 m3 wody oraz 1,00 zł za 1 kWh energii, która zostanie rozliczona na podstawie podlicznika w domku.
    9. 9. Klient ponosi wszelką odpowiedzialność za osoby z nim przebywające.
    10. 10. W przypadku zgubienia klucza do domku bądź pozostałych obiektów, Klient uiszcza opłatę w wysokości 50 zł za sztukę.
  2. II. ZAKWATEROWANIE I ZASADY POBYTU
    1. 1. Przekazanie kluczy i ich odbiór przebiega zawsze w obecności Właściciela lub osoby do tego upoważnionej.
    2. 2. Doba noclegowa rozpoczyna się o godz. 15:00 w dniu przyjazdu, a kończy o godz. 11:00 w dniu wyjazdu.
    3. 3. Brak przyjazdu Klienta bez wcześniejszej informacji do godziny 11:00 dnia następującego po dniu umówionego przyjazdu, oznacza rezygnację z pobytu.
    4. 4. Liczba osób korzystających z oferty jest ograniczona do liczby określonej podczas rezerwacji. Przekroczenie zadeklarowanej liczby osób (bez zgody Właściciela) skutkuje natychmiastowym zerwaniem umowy z wszystkimi konsekwencjami bez konieczności zwrotu wniesionej wcześniej przez Klienta opłaty.
    5. 5. Istnieje możliwość przedłużenia pobytu wyłącznie w przypadku braku rezerwacji przez innych Klientów.
    6. 6. W przypadku przekroczenia doby, Klient zostanie obciążony kosztami kolejnej doby bez możliwości pobytu w domku.
    7. 7. Klient nie może przekazać innej osobie uprawnień do pobytu określonego w rezerwacji.
    8. 8. Klient po przyjeździe, przed rozpoczęciem pobytu zobowiązany jest do sprawdzenia stanu domku (tj. wyposażenia i urządzeń znajdujących się na stanie domku) oraz niezwłoczne poinformowanie Właściciela o jakichkolwiek nieprawidłowościach. O powstałych w trakcie pobytu szkodach należy niezwłocznie zawiadomić Właściciela. Za powstałą z winy Klienta szkodę lub braki w wyposażeniu domku, Klient ponosi pełną odpowiedzialność finansową.
    9. 9. Zabrania się samodzielnych napraw, modernizacji sprzętu będącego na wyposażeniu domków i obiektów SPA.
    10. 10. W domkach i obiektach SPA obowiązuje całkowity i kategoryczny zakaz palenia papierosów, suszenia grzybów itp. czynności mogących powodować ciężki do usunięcia zapach. W przypadku niezastosowania się do powyższego Klient zostanie obciążony kosztem dezodoryzacji pomieszczenia.
    11. 11. Klienci korzystający z obiektów zobowiązani są do przestrzegania zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego i odpowiadają za wszelkie szkody wyrządzone w obiektach podczas pobytu.
    12. 12. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne przerwy ze strony dostawców wody czy prądu.
    13. 13. Obowiązuje zakaz korzystania z urządzeń zasilanych gazem lub elektrycznością nie będących wyposażeniem obiektów,  z uwagi na zagrożenie pożarowe. Obowiązuje zakaz wnoszenia materiałów wybuchowych i łatwopalnych.
    14. 14. Grillowanie, rozpalenie ogniska dopuszczalne jest w miejscach do tego przeznaczonych.
    15. 15. Właściciel lub osoby przez niego wyznaczone, w każdej chwili mają prawo wejścia do domków lub obiektów SPA w przypadku jakiejkolwiek awarii lub zagrożenia, a także do sprawdzenia podliczników użytkowania obiektów SPA.
    16. 16. Na terenie posesji obowiązuje cisza nocna w godzinach 22:00-6:00.
    17. 17. Klient zobowiązany jest używać domków oraz obiektów SPA zgodnie z ich właściwościami i przeznaczeniem. 
    18. 18. Korzystanie z placu zabaw dozwolone jest tylko podczas obecności opiekunów prawnych.
    19. 19. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy Klienta pozostawione w domkach, obiektach SPA, uszkodzenia i utratę samochodu.
    20. 20. Klient po każdorazowym opuszczaniu domku bądź obiektów SPA zobowiązany jest do wyłączenia urządzeń elektrycznych/gazowych, zakręceniu wody oraz zamknięciu drzwi i okien.
    21. 21. Klient proszony jest o segregację śmieci w przeznaczonych do tego celu pojemnikach znajdujących się na terenie posesji.
    22. 22. Klient zobowiązany jest do zdania wynajmowanego domku i obiektów SPA w stanie zbliżonym do tego, w jakim go otrzymał. W przypadku pozostawienia rażącego nieładu, Klient zostanie obciążony dodatkowym kosztem pobranym z zaliczki.
    23. 23. Regulamin stanowi umowę pomiędzy stronami obowiązującą od momentu wpłacenia zadatku.
    24. 24. Właściciel może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym bez zwrotu pieniędzy w przypadku nieprzestrzegania regulaminu.
    25. 25. Umowa nie obejmuje sposobu dojazdu, wyżywienia i organizacji czasu w trakcie pobytu.
  3. III. REGULAMIN POBYTU ZE ZWIERZĘTAMI
    1. 1. Pobyt ze zwierzęciem domowym należy zgłosić Właścicielowi podczas rezerwacji.
    2. 2. W obiektach mogą przebywać tylko zwierzęta domowe. Właściciel ma prawo odmówić przyjęcia zwierząt powszechnie uznawanych za groźne lub agresywne.
    3. 3. W przypadku braku zgłoszenia pobytu ze zwierzęciem, Właściciel może odmówić zakwaterowania i zwrotu zadatku.
    4. 4. Konieczne jest posiadanie książeczki zdrowia psa z aktualnymi szczepieniami.
    5. 5. Zwierzę musi pozostawać pod nadzorem przez cały pobyt na terenie obiektu.
    6. 6. Zwierzę przebywające na terenie obiektu nie może przeszkadzać innym gościom.
    7. 7. Potrzeby fizjologiczne zwierzę powinno załatwiać poza posesją.
    8. 8. Klient – opiekun zwierzęcia zobowiązany jest do sprzątania po swoim zwierzęciu wewnątrz domku i na terenie posesji.
    9. 9. Klient - opiekun kota musi posiadać kuwetę z piaskiem/żwirkiem i opróżniać ją do plastikowej torby, wyrzucanej do pojemnika wskazanego przez Właściciela obiektu.
    10. 10. Ewentualne szkody powstałe z udziałem zwierzęcia pokrywa Klient – opiekun zwierzęcia.
    11. 11. Zabrania się wprowadzania zwierząt na plac zabaw.
    12. 12. Opłata za pobyt zwierzęcia wynosi 50 zł.
  4. IV. UBEZPIECZENIE
    1. 1. Cena usług świadczonych przez Właściciela nie obejmuje ubezpieczenia. Klient korzysta z usług na własną odpowiedzialność. Za doznane urazy, szkody kradzież i zniszczenie majątku Klienta, w czasie całego pobytu Właściciel nie ponosi odpowiedzialności.
  5. V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. 1. Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Właścicielem a Klientem jest prawo polskie.
    2. 2. Ewentualne spory rozstrzygane będą polubownie, a w przypadku nieporozumienia sądem będzie sąd właściwy dla siedziby Właściciela.
    3. 3. Sprawy nieujęte w regulaminie regulują przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o usługach turystycznych.

Regulamin strefy SPA

Klienci korzystający ze strefy SPA (sauna, grota solna, jacuzzi) zobowiązani są do przestrzegania zasad regulaminu, co gwarantuje bezpieczny i spokojny wypoczynek.

  1. I. GROTA SOLNA
    1. 1. Osoba przebywająca w grocie solnej, zobowiązana jest do zapoznania się i przestrzegania Regulaminu.
    2. 2. Zalecany czas trwania seansu to 60 minut.
    3. 3. Do groty należy wchodzić w białych zmiennych skarpetkach lub korzystać ze skarpetek znajdujących się w grocie solnej.
    4. 4. Dzieci do ukończenia 13 roku życia przebywają w grocie solnej pod opieką dorosłych. Osoby te ponoszą za nie pełną odpowiedzialność.
    5. 5. Na terenie groty solnej obowiązuje całkowity zakaz:
      • - spożywania pokarmów i napojów,
      • - wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych i innych środków odurzających,
      • - palenia tytoniu (w tym nowatorskich wyrobów tytoniowych),
      • - wnoszenia opakowań szklanych, ostrych narzędzi oraz innych niebezpiecznych przedmiotów,
      • - wprowadzania zwierząt,
      • - dotykania ścian groty oraz wynoszenia z niej soli.
    6. 6. Na terenie groty solnej nie mogą przebywać osoby znajdujące się w stanie po spożyciu alkoholu, nietrzeźwości, po spożyciu środka działającego podobnie do alkoholu lub pod wpływem środków odurzających.
    7. 7. Nie zaleca się używania zbyt intensywnych kosmetyków przed wejściem do groty solnej.
    8. 8. Po wejściu do groty należy ułożyć się wygodnie na leżaku. Wychodząc z groty należy pozostawić po sobie porządek, wyłączyć światła, zamknąć drzwi na klucz.
    9. 9. Grota solna jest miejscem spokoju, wyciszenia i relaksu - podczas seansu należy zaleca się zachować ciszę.
    10. 10. W przypadku złego samopoczucia należy niezwłocznie wyjść z groty solnej.
    11. 11. W przypadku nadczynności tarczycy, gruźlicy, klaustrofobii i chorób nowotworowych, wskazana jest wcześniejsza konsultacja z lekarzem.
    12. 12. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za skutki zdrowotne przebywania osób, w szczególności chorych oraz o niestabilnym stanie zdrowia, które nie powinny korzystać z groty solnej.
    13. 13. Za szkody spowodowane przez dzieci odpowiadają rodzice.
  2. II. SAUNA SUCHA
    1. 1. Osoba przebywająca w saunie suchej, zobowiązana jest do zapoznania się i przestrzegania Regulaminu oraz kulturalnego zachowania.
    2. 2. Przed planowanym korzystaniem z sauny ok. 45-60 minut wcześniej, należy włączyć piec poprzez ustawienie odpowiedniej temperatury. Saunę należy zamknąć.
    3. 3. Kamienie polewamy wodą dopiero, gdy piec nagrzeje się do ustawionej temperatury – wartość temperatury widoczna jest na termometrze umieszczonym wewnątrz sauny.
    4. 4. Przed wejściem do sauny należy zmyć makijaż, wziąć prysznic i dokładnie osuszyć całe ciało. Należy także zdjąć wszystkie przedmioty metalowe (biżuterię, zegarki), okulary i szkła kontaktowe, gdyż mogą stać się przyczyną poparzeń.
    5. 5. Z sauny powinno korzystać się w kostiumie bądź stroju bawełnianym. Korzystanie z sauny w stroju innym niż bawełniany, może spowodować jego zniszczenie.
    6. 6. W saunie suchej należy używać własnego ręcznika w celu uniknięcia bezpośredniego kontaktu ciała z powierzchnią drewnianą oraz pozostawić obuwie przed drzwiami sauny.
    7. 7. W czasie przebywania w saunie, nie wolno smarować ciała i twarzy żadnymi kremami.
    8. 8. W saunie może przebywać jednocześnie max. 6 osób.
    9. 9. Nie zaleca się korzystania z sauny bezpośrednio po obfitym posiłku.
    10. 10. Korzystanie z sauny rozpoczyna się od ław niskich, stopniowo przechodząc na wyższe. Na ławach można siedzieć lub leżeć (na ręczniku).
    11. 11. W celu przystosowania układu krążenia do prawidłowego funkcjonowania w pozycji stojącej, wskazane jest w ostatnich 2 – 3 minutach przebywania w saunie przyjęcie pozycji siedzącej z opuszczonymi nogami.
    12. 12. Seans w saunie kończy się zawsze dostatecznym wychłodzeniem ciała wodą – niewskazane jest używanie mydła.
    13. 13. W czasie i bezpośrednio po skorzystaniu z sauny nie zaleca się podejmowania wysiłku fizycznego oraz kategorycznie nie można korzystać z wanny jacuzzi.
    14. 14. W przerwie i po zakończeniu pobytu w saunie wskazany jest wypoczynek oraz uzupełnienie poziomu płynów w organizmie.
    15. 15. Po zakończeniu seansu w saunie suchej należy wyłączyć piec, wyłączyć światła i zamknąć drzwi.
    16. 16. Z sauny mogą korzystać wyłącznie osoby zdrowe (zalecane jest zasięgnięcie opinii lekarza), pełnoletnie oraz dzieci pod opieką rodzica/opiekuna prawnego. Korzystając z tej formy rekreacji za bezpieczeństwo zdrowotne odpowiada sam użytkownik.
    17. 17. Osoby przebywające w saunie deklarują pełną zdolność fizyczną i zdrowotną do korzystania z tego typy zabiegów i ponoszą odpowiedzialność za stan swojego zdrowia.
    18. 18. Z sauny suchej NIE MOGĄ korzystać osoby:
      • - cierpiące na jakiekolwiek dolegliwości skórne i inne choroby zgodnie z przeciwwskazaniami lekarza (przeziębienie, grypa, gorączka, grzybica, choroby skóry, ostra faza trądziku różowatego, nadciśnienie, żylaki, wrzody, niewydolność nerek, choroby płuc, astma, choroby weneryczne, epilepsja, jaskra, daltonizm, choroby serca, schorzenia ostre i przewlekłe, tarczyca, nowotwory, guzy, ogniska zakaźne np. ból zęba),
      • - kobiety w ciąży,
      • - osoby pod wpływem alkoholu bądź innych środków odurzających,
      • - osoby niepełnoletnie.
    19. 19. Zaleca się korzystanie z sauny w towarzystwie innej osoby, co pozwoli na natychmiastową pomoc w przypadku złego samopoczucia. W przypadku złego samopoczucia w saunie należy bezzwłocznie ją opuścić.
    20. 20. Ze względów bezpieczeństwa dopuszczalną temperaturą dla ciała w saunie suchej jest 80°C (dzieci do 16 lat maksymalnie 60°C). Najkorzystniejszym zabiegiem wystarczającym dla organizmu jest dwukrotne wejście do sauny na około 15 minut. Dłuższe przebywanie może być niebezpieczne dla zdrowia.
    21. 21. W przypadku zauważenia nieprawidłowości działania sauny (np. niska temperatura) proszę o niezwłoczne kierowanie uwag do właściciela obiektu. W przeciwnym razie odpowiedzialność za powstałe szkody spadnie na osobę aktualnie korzystającą z sauny.
    22. 22. Zabrania się dotykania urządzenia grzewczego, palenia tytoniu (w tym nowatorskich wyrobów tytoniowych), wnoszenia do sauny naczyń, butelek z napojami, żywności i wszelkich innych przedmiotów poza ręcznikami.
    23. 23. W razie wypadku spowodowanego nieprzestrzeganiem regulaminu wszelką odpowiedzialność ponosi osoba aktualnie korzystająca z sauny.
    24. 24. Korzystanie z sauny jest równoznaczne z tym, że osoba zapoznała się i akceptuje wszystkie powyższe punkty regulaminu.
  3. III. JACUZZI
    1. 1. Osoba przebywająca w jacuzzi, zobowiązana jest do zapoznania się i przestrzegania Regulaminu oraz kulturalnego zachowania.
    2. 2. Przed przystąpieniem do kąpieli w jacuzzi należy umyć całe ciało pod mydłem i ciepłą wodą. Do jacuzzi nie wchodzimy w makijażu i po użyciu balsamów, kremów, olejków.
    3. 3. Przed wejściem do jacuzzi należy bezwzględnie zdjąć obuwie. Z jacuzzi mogą korzystać wyłącznie osoby posiadające kąpielówki lub kostiumy kąpielowe.
    4. 4. Z jacuzzi mogą korzystać tylko osoby zdrowe lub osoby, których dolegliwości nie stanowią przeciwwskazań.
    5. 5. Osoby z dysfunkcjami układu krążenia, układu oddechowego, neurologicznymi i gastrycznymi oraz kobiety w ciąży powinny korzystać z jacuzzi ze szczególną ostrożnością i po konsultacji lekarskiej.
    6. 6. Zabrania się korzystania z wanny osobom chorym na choroby zakaźne, z zewnętrznymi widocznymi schorzeniami dermatologicznymi lub z opatrunkami.
    7. 7. Dzieci do lat 16 mogą przebywać w wannie wyłącznie pod opieką osób dorosłych.
    8. 8. Nie wolno korzystać z jacuzzi będąc pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
    9. 9. Osoby niszczące lub uszkadzające Jacuzzi ponoszą odpowiedzialność odszkodowawczą za wyrządzone szkody.
    10. 10. Jednocześnie w jacuzzi może przebywać maksymalnie 6 osób.
    11. 11. Zaleca się pobyt w jacuzzi nie dłuższy niż 15-20 minut.
    12. 12. Osobom korzystającym z jacuzzi zabrania się:
      • - wchodzenia do jacuzzi w obuwiu,
      • - skakania do jacuzzi,
      • - wchodzenia do jacuzzi w inny sposób niż przy użyciu schodków,
      • - wylewania wody z jacuzzi,
      • - siadania na brzegu jacuzzi,
      • - niszczenia jacuzzi, zaśmiecania i brudzenia jacuzzi oraz terenu wokół jacuzzi,
      • - wchodzenia do jacuzzi wbrew zakazowi lub w czasie wyłączenia jacuzzi z korzystania przez Gości,
      • - wprowadzania zwierząt do jacuzzi,
      • - jedzenia w jacuzzi,
      • - palenia tytoniu (w tym nowatorskich wyrobów tytoniowych),
      • - wnoszenia do jacuzzi ostrych przedmiotów i wszelkich innych niebezpiecznych rzeczy,
      • - zachowywania się w sposób nieobyczajny lub w sposób sprzeczny z zasadami współżycia społecznego.
    13. 13. W razie wypadku spowodowanego nieprzestrzeganiem regulaminu oraz instrukcji korzystania z jacuzzi wszelką odpowiedzialność ponosi użytkownik.
    14. 14. Zanieczyszczenie jacuzzi poprzez nieodpowiednie zachowanie, opisane w pkt. 12, będzie skutkowało pobraniem z zaliczki kwoty w wysokości 70 zł, przeznaczonej na koszty sprzątania, wymiany i podgrzania wody.
    15. 15. Korzystanie z jacuzzi przez Gości nie jest nadzorowane przez ratowników ani przez właściciela obiektu, w związku z tym Goście korzystają z jacuzzi na własną odpowiedzialność.
    16. 16. Instrukcja korzystania z jacuzzi:
      • - przed wejściem do jacuzzi należy ściągnąć wierzchnią pokrywę zabezpieczającą (dwie osoby, każda z jednej strony),
      • - do jacuzzi wchodzimy i wychodzimy po schodkach z należytą starannością i ostrożnością,
      • - pierwszeństwo ma osoba wychodząca z jacuzzi,
      • - kąpiel w jacuzzi odbywa się w pozycji siedzącej lub leżącej (w zależności od zajmowanego miejsca),
      • - intensywność hydromasażu regulowana jest za pomocą rozmieszczonych w jacuzzi dysz,
      • - po zakończeniu korzystania z jacuzzi, należy je wyłączyć i zamknąć wierzchnią pokrywę zabezpieczającą (dwie osoby, każda z jednej strony).